När vi kom fram på kvällen gick vi ned från campingen och tittade på Kiviks Hamn. Den grå byggnaden rymmer Buhres Fisk med eget rökeri. Där käkade vi kvällsmat andra dagen, en silltalrik med fem sorters sill av egen inläggning.

Efter en regnig natt åkte vi till Stenshuvuds naturreservat. Brukar tycka att utsikten från Skallkroken i Haverdal inte är så tokig, men det här tog det till en ny nivå!

Stranden som den såg ut när man kom ned på den.

Efter det här besöket, som inkluderade lite catchande, så åkte vi till Vik. Det är samhället man ser i mitten av bilden ovanför och andra änden av stranden. Österlens golfklubb ligger här. Syns till vänster i bilden under, strax över busken. Ett par av hålen bör ha en ganska vacker vy.

Nästa anhalt blev Simrishamn. En god middag från hamnkiosken och upp på stan. Där hittade vi sankt Nicolai kyrka. Mycket vacker både ut och invändigt. En ny laddare till mobiltelefonerna inhandlades och så satte vi oss på ett café för en kopp kaffe före resan tillbaka till campingplatsen.